Ulica Marii Fołtyn do przebudowy. Chce to robić pięć firm
Pięć ofert wpłynęło w przetargu ogłoszonym przez Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji na przebudowę ulicy Marii Fołtyn na Gołębiowie oraz pętli autobusowej przy ulicy Holszańskiej.Na najniższą kwotę swoje prace wycenił Budromost-Starachowice.
O naprawę ulicy Marii Fołtyn dopominali się zwłaszcza przedsiębiorcy, którzy mają w strefie przemysłowej swoje firmy. Teraz, dzięki inwestycji zostanie usprawniony ruch samochodów, autobusów, pieszych i rowerzystów.
Złożone oferty opiewają na kwoty od około 10,2 do około 12,4 mln zł. Najkorzystniejsza pod względem cenowym jest propozycja firmy Budromost-Starachowice z Wąchocka. Wszystkie oferty muszą teraz zostać sprawdzone pod kątem formalnym, prawnym i rachunkowym. Zwycięzca przetargu będzie miał czas do 15 listopada tego roku.
Po około czterdziestu latach coraz bardziej intensywnej eksploatacji nawierzchnia całej ulicy Fołtyn jest już w bardzo złym stanie, szczególnie na odcinku wyłożonym betonowymi płytami. Zakres planowanego zadania obejmuje mm.in. budowę asfaltowej jezdni wraz z kanalizacją deszczową, zatokami parkingowymi, ciągiem pieszo-rowerowym i chodnikami. Parkujące w zatokach samochody nie będą wycofywały bezpośrednio na ulicę, bowiem dojazd do miejsc postojowych będzie odbywał się nowymi drogami przebiegającymi równolegle do głównej jezdni. Powstaną one obok prawie całej ulicy. Będą także zjazdy do posesji i oświetlenie LED-owe. Rozbudowa obejmie odcinek o długości 1,14 km. To praktycznie cała ulica Fołtyn, z wyjątkiem krótkiego fragmentu przed światłami, przebudowanego przy okazji modernizacji ulicy Kozienickiej. Wykonawca robót będzie musiał również przebudować pętlę autobusową przy ulicy Holszańskiej. Skończą się problemy z zalewaniem jej po każdych większych opadach deszczu. Będą tam aż dwa stanowiska, co w przyszłości pozwoli na ewentualne - w razie potrzeby - przekierowanie tam dodatkowej linii.
Przebudowana ulica Fołtyn usprawni dojazd do firm w strefie przemysłowej. Poprawi się tam także bezpieczeństwo pieszych, którzy dotychczas mieli do dyspozycji chodnik tylko na odcinku od ulicy Kozienickiej do terenu producenta kostki brukowej. Dalej przechodnie i rowerzyści musieli poruszać się razem z samochodami po betonowych płytach. Dzięki planowanej w przyszłym roku inwestycji skróci się też czas przejazdu autobusów komunikacji miejskiej linii 10. Ulica Fołtyn stanie się alternatywną trasą łączącą ulice Kozienicką i Żółkiewskiego, z pominięciem ronda Popiełuszki.
Wykonawca przebudowy ulicy Fołtyn będzie miał czas na to to polowy listopada.
Źródło: MZDiK Radom