W strefie przemysłowej na Wólce Klwateckiej trwa budowa dróg

24 marca 2020

Na terenie pomiędzy ulicami Warszawską, Witosa i Rataja powstaje ponad dwa kilometry nowych jezdni. Mają one zapewnić obsługę komunikacyjną strefy przemysłowej. Nowe firmy zostaną wybudowane w miejscu opuszczonych dawno temu ogródków działkowych.

  Screenshot_2020-03-24 Trwa budowa dróg w nowej strefie przemysłowej(2)   Teren przemysłowy funkcjonuje już na Wólce Klwateckiej, między ulicami Warszawską, Grobickiego, Adwentowicza, Mroza i Legackiego. Dobra lokalizacja przy trasie krajowej nr 7 sprawia, że w tym rejonie miasta ciągle zaczynają się kolejne inwestycje. Aby mogły ruszyć następne, został uchwalony Miejscowy Plan Zagospodarowania Przestrzennego „Wólka Klwatecka II”, obejmujący swym zasięgiem dawne ogródki działkowe. Na tym terenie, z myślą o przyszłych inwestorach powstają drogi dojazdowe do nowych firm. Łączna długość nowych jezdni wyniesie 2,1kkm. - Ul. Macieja Rataja zostanie zbudowana na odcinku od ulicy Warszawskiej do końca terenu ogródków działkowych. Powstaną też dwie zupełnie nowe drogi - jedna łącząca ulicę Macieja Rataja z ulicą Wincentego Witosa oraz druga, która połączy tę jezdnię z ulicą Warszawską - informuje rzecznik MZDiK Dawid Puton. Zakres zadania obejmuje m.in. roboty rozbiórkowe, wycinkę drzew, budowę przepustów, wykonanie podbudowy jezdni oraz nawierzchni z asfaltu i kostki betonowej. Będą tam również chodniki z kostki, trawniki, oświetlenie uliczne (łącznie 62 latarnie) oraz oznakowanie pionowe i poziome. Odcinek ul. Rataja i dwie nowe drogi będą objęte strefą Tempo 40. Inwestycja jest bardzo zaawansowana. - Na budowanych drogach jest już podbudowa z kruszywa, a szerokość jezdni wyznaczają krawężniki. Trwa ustawianie obrzeży i układanie kostki na chodnikach. W najbliższym czasie będą w tym rejonie prowadzone następne roboty drogowe, w tym m.in. budowa skrzyżowań z ulicami Warszawską oraz Witosa - wylicza rzecznik. Wszystkie prace mają potrwać do 30 września 2021 roku. Wykonawcą inwestycji jest radomska firma Budromex. Koszt zadania to ponad 5,47 mln zł. Miasto uzyskało dofinansowanie od samorządu Województwa Mazowieckiego i z Funduszu Dróg Samorządowych. kat Źródło: MZDiK Radom
Tags