Z Warki do Dobieszyna po nowym torze. Cały odcinek z Warszawy do Radomia ma być gotowy w połowie roku
Od jutra, 8 lutego pociągi między Warką a Dobieszynem pojadą pierwszym nowym torem. Stacja Dobieszyn i przystanki Strzyżyna oraz Grabów nad Pilicą przygotowane są dla podróżnych – zapewnia PKP PLK, które są inwestorem modernizacji trasy kolejowej nr 8 z Warszawy do Radomia. Cały odcinek ma być – zgodnie z zapowiedziami – gotowy w połowie roku.
- Na linii kolejowej Warka – Radom na odcinku od Warki do Dobieszyna gotowe są dwa tory i sieć trakcyjna. Codziennie maszyniści Kolei Mazowieckich wykonują jazdy zapoznawcze dla bezpiecznego prowadzenia ruchu. To zapowiedź powrotu kolejowych połączeń z Warszawy do Dobieszyna. Udostępnienie trasy po jednym torze zaplanowano od 8 lutego. Jazda po dobudowanym torze, na dotychczas jednotorowym odcinku, będzie wprowadzona po uzyskaniu niezbędnych pozwoleń - wyjaśnia Karol Jakubowski z PKP PLK. Jak dodaje, dla podróżnych przygotowane są perony w Dobieszynie, Strzyżynie i Grabowie nad Pilicą. - Obiekty dostosowano do potrzeb osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Dostęp zapewniają pochylnie, są ścieżki naprowadzające. Zamontowano wiaty, ławki i gabloty informacyjne. Wyższa konstrukcja i antypoślizgowa nawierzchnia umożliwią wygodne wsiadanie do pociągów - opisuje Jakubowski.
Nad Pilicą na nowych mostach kolejowych są już tory. Przeprawy mają po 200 m długości.
Podkłady i szyny od Dobieszyna do Bartodziejów
Co się dzieje na dalszych odcinkach linii w kierunku Radomia? - Kontynuowane są prace na torach z Dobieszyna do Radomia. Od Dobieszyna do stacji Bartodzieje układane są podkłady i szyny. Między Warką a Radomiem jest już 68 km nowych torów. Wykonawca wiesza sieć trakcyjną - informuje PKP PLK.
Dobry dostęp do pociągów zapewnią nowe i modernizowane stacje i przystanki m.in. : Kruszyna, Wola Bierwiecka, Bartodzieje, Lesiów, Radom Stara Wola. - Budowane są nowe konstrukcje peronów. Nad rzeką Radomką gotowa jest betonowa przeprawa. To dwie bliźniacze konstrukcje o długości 62 m i ponad 5 m szerokości przęsła. Do ich powstania użyto 162 tony stali i 725 m sześc. betonu, czyli około 80 betoniarek - podaje Jakubowski.
Jak radomianie doskonale wiedzą, rozpoczęły się prace przy wiadukcie na ul. Kozienickiej. Stary wiadukt zostanie rozebrany i w jego miejscu powstanie zupełnie nowa konstrukcja. Obiekt będzie się składał z dwóch przęseł. Pod wiaduktem będą nowe tory. Wykonawca planuje zakończyć prace w III kwartale tego roku.
Wygodnie z Czachówka do Warki
Od sierpnia ubiegłego roku z Warki do Warszawy pociągi jeżdżą dwoma torami. Przebudowane są przystanki: Sułkowice, Krężel, Michalczew i Gośniewice. Zapewniony jest dostęp dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Na stacji w Warce i Chynowie podróżni korzystają z dwóch odnowionych peronów i przejścia podziemnego z pochylniami. Nad drogą wojewódzką numer 731 (ulica Lotników) w Warce widać filary i środkową konstrukcję nowego wiaduktu drogowego. Pozyskiwane są pozwolenia na budowę skrzyżowania nad torami w Warce.
Kolejarze przewidują, że udostępnienie trasy między Warką a Radomiem będzie możliwe w połowie tego roku.
kat, bdb