Zaczynają od Okęcia i Czachówka. Kolej na Radom przyjdzie później

27 lipca 2015

Od modernizacji 27 km torów między stacjami Warszawa Okęcie i Czachówek Południowy wraz z przebudową peronów rozpoczną się roboty na linii kolejowej nr 8 na trasie z Warszawy do Radomia. Do stolicy z prędkością 160 km. na godz. mamy pojechać w… 2020 roku.

 
Na dworcu w Radomiu trwa przebudowa trzeciego peronu

Na dworcu w Radomiu trwa przebudowa trzeciego peronu

  Dziś w Piasecznie PKP PLK i wykonawca - firma Trakcja PRKiI - podpisały umowę na prace o wartości ponad 460 mln zł. Potrwają one 20 miesięcy. – Modernizacja linii kolejowej od stacji Warszawa Okęcie przez Piaseczno do Czachówka będzie polegała na rozbiórce i budowie od nowa torów oraz pozostałej infrastruktury kolejowej na całym odcinku. Poza kompleksową modernizacją torów szlakowych zadaniem wykonawcy będzie przebudowa układu torowego stacji Warszawa Okęcie, Piaseczno i Czachówek Południowy w celu usprawnienia obsługi ruchu aglomeracyjnego – wyjaśnia Marcin Mochocki, członek zarządu PKP PLK. Podpisana dziś umowa jest trzecim kontraktem na modernizację trasy kolejowej z Warszawy do Radomia. Pierwsze dwa dotyczą zaprojektowania i budowy systemu sterowania ruchem kolejowym oraz modernizacji stacji Radom. - W planach na najbliższe miesiące PLK ma ogłoszenie przetargów na kolejne fragmenty tej trasy między Czachówkiem a Warką oraz Warką a Radomiem. Modernizacja tego ostatniego odcinka wiąże się, między innymi z budową drugiego toru. Zakończenie modernizacji całej trasy, która pozwoli na dostosowanie jej do prędkości 160 km/godz. na 93 procentach długości, planowane jest w perspektywie finansowania UE na lata 2014 – 2020 - informuje Mirosław Siemieniec, rzecznik PKP PLK. (kat)    
Tags