Reklama

Prace przy budowie wiaduktu w ul. Żeromskiego idą zgodnie z planem. Jeden z obiektów może być gotowy wcześniej

1 lutego 2024

Inwestycja jest realizowana zgodnie z harmonogramem, a zima nie zatrzymała prac przy budowie dwóch nowych wiaduktów nad torami kolejowymi u zbiegu ulic Żeromskiego i Lubelskiej – zapewnia Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji. Roboty koncentrują się obecnie na betonowaniu przyczółków i filarów planowanej przeprawy po stronie Śródmieścia oraz Dzierzkowa.

 

fot. MZDiK Radom

 

- Roboty "wyszły już z ziemi", dlatego budzą coraz większe zainteresowanie ze strony mieszkańców sąsiednich bloków oraz przypadkowych przechodniów. A jest na co patrzeć, ale oczywiście bezwzględnie zza płotu, bo wstęp na teren budowy jest zabroniony dla osób nieupoważnionych - ostrzega rzecznik MZDiK Dawid Puton.

Zachodni przyczółek gotowy

Budowlańcy wzmocnili podłoże i postawili zachodni przyczółek, kilkadziesiąt metrów za skrzyżowaniem ulic Żeromskiego i Zbrowskiego. Sukcesywnie montowane są także zbrojenia pod kolejne filary obu wiaduktów (przypomnijmy: będą to dwa równoległe obiekty nad torami, podobnie jak jest to choćby na alei Wojska Polskiego lub ulicy Żółkiewskiego). - Betonowanie podpór odbywa się przy pomocy specjalnych szalunków systemowych, co ułatwia i przyspiesza cały proces. Trwają poza tym kolejne prace fundamentowe, a na filarach zlokalizowanych najbliżej torów kolejowych montowane są zbrojenia pod tak zwane oczepy, czyli górne belki - wyjaśnia Dawid Puton.

Jak już pisaliśmy, nad torami kolejowymi na połączeniu ulic Żeromskiego i Lubelskiej zaplanowano powstanie dwóch nowych, równoległych obiektów o łącznej szerokości 34 m i długości około 280 m. Pod nimi wybudowany zostanie nowy przystanek kolejowy Radom Wschodni. Usprawni on dotarcie pociągami do Śródmieścia i do lotniska.

Budowa za prawie 180 mln zł

- Ponownie tłumaczymy, odnosząc się do niedawnych doniesień prasowych, iż powstanie połączenie ciągu pieszo-rowerowego przy ulicy Olszewskiego (trasa N-S) z nowym odcinkiem mającym niebawem pobiec wzdłuż części ulicy Szklanej. Łącznik ten będzie wybudowany w ramach inwestycji związanej właśnie z wiaduktem, a nie z trzecim etapem trasy N-S - podkreśla rzecznik MZDiK

Budowa będzie kosztować ponad 178,8 mln zł. Część finansowana z budżetu miasta (gmina dostała dofinansowanie w wysokości 65 mln zł z programu Polski Ład i 30 mln zł z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych) to wydatek około 131 mln zł, natomiast część kolejowa (peron przystanku Radom Wschodni) to niemal 48 mln zł.

Zakończenie inwestycji nastąpi latem 2025 roku, choć pierwszy z dwóch wiaduktów ma być otwarty nieco wcześniej. Wykonawcą robót jest Trakcja z Warszawy.

kat, bdb

Tags