Przetarg na budowę Wojska Polskiego. Najtańsza oferta o 22 mln droższa niż kwota zarezerwowana na roboty

10 maja 2018

Pięć ofert wpłynęło w przetargu ogłoszonym przez MZDiK na przebudowę al. Wojska Polskiego, ulic Zwolińskiego i części Żółkiewskiego oraz ronda Popiełuszki. Teraz będą one dokładnie sprawdzane pod względem formalnym, prawnym i rachunkowym. Ta ogromna inwestycja drogowa ma być realizowana w ciągu najbliższych trzech lat, głównie dzięki dofinansowaniu z budżetu państwa.

    070716wojskapolskiego   Dzisiaj w MZDiK odbyło się otwarcie ofert. - Najwięcej za wykonanie robót zaproponował Budimex z Warszawy - niemal 200 mln zł. Najtańsze okazało się konsorcjum firm Budromost Starachowice i Mosty-Łódź, które wyceniło inwestycję na ponad 137 mln zł. My mamy zarezerwowaną na ten cel kwotę 115,5 mln zł - inform uje rzecznik MZDiK Dawid Puton. Przypomnijmy: na przebudowę Wojska Polskiego miasto otrzyma w ciągu trzech lat z budżetu państwa ponad 93 mln zł, samo miało dołożyć około 19 mln zł. Co w sytuacji, gdy do najtańszej oferty brakuje 22 mln zł? - zapytaliśmy rzecznika radomskich drogowców. - Komisja przetargowa pracuje, sprawdza wszystkie oferty, na podjęcie decyzjima dwa tygodnie -mówi Puton. Co się zmieni na Wojska Polskiego? Po przebudowie cała Wojska Polskiego (od placu Matki Bożej Fatimskiej do ronda Popiełuszki) będzie mieć dwie jezdnie z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku (przy skrzyżowaniach będą też dodatkowe pasy dla pojazdów skręcających). Tak samo ma wyglądać ul. Zwolińskiego od ronda Popiełuszki do granicy miasta (wylotówka w kierunku Puław i Lublina), a także fragment ul. Żółkiewskiego od ul. Holszańskiej (dawnej Rodziny Ziętalów) do ronda Popiełuszki. - Wszystkie te drogi będą miały podobną szerokość, jak pozostała część Żółkiewskiego, czyli drogi krajowej numer 9. Samo rondo Popiełuszki, nazywane potocznie kozienickim, będzie powiększone do rozmiarów ronda Narodowych Sił Zbrojnych, zwanego warszawskim. Przy każdej z tych dróg będą udogodnienia dla pieszych i rowerzystów - wyjaśnia rzecznik MZDiK. Dla kierowców bardzo ważna jest informacja, że cała inwestycja będzie prowadzona pod ruchem. - Będą oczywiście występowały utrudnienia, lecz nie jest planowane całkowite zamykanie dróg krajowych numer 9 i 12 dla pojazdów. Jest to możliwe dzięki temu, że najpierw zbudowane zostaną nowe jezdnie wszystkich trzech wyżej wymienionych odcinków (w przypadku Wojska Polskiego razem z wiaduktem nad torami kolejowymi). W tym okresie ruch będzie odbywał się po dotychczasowych drogach. Następnie auta pojadą nowymi odcinkami, a drogowcy przystąpią do rozbiórki obecnie istniejących jezdni i budowy ich od nowa - tłumaczy Dawid Puton. bdb  
Tags