Mostowcy testują podpory pod wiadukt na Młodzianowskiej

16 kwietnia 2015

Pomyślnie zakończyły się próby obciążeniowe pierwszej podpory budowanego właśnie wiaduktu na ul. Młodzianowskiej. W kolejnych tygodniach mostowcy w podobny sposób dokładnie sprawdzą jeszcze pięć kolejnych podpór.

160415mlodzian Stary przejazd kolejowy na ul. Młodzianowskiej, w miejscu którego powstaje węzeł drogowy wraz z wiaduktem nad torami, został zamknięty na stałe dla ruchu kołowego w połowie marca. - Od tamtej pory sporo w tej okolicy się zmieniło. Po obu stronach torowiska trwa budowa przyczółków, na których zostanie oparta płyta główna wiaduktu. Mostowcy wznoszą jednocześnie pale, które będą podtrzymywały części najazdowe wiaduktu. Pierwsza z takich podpór powstała blisko skrzyżowania Młodzianowskiej z Tartaczną. Wczoraj została ona poddana kilkugodzinnym testom. Mostowcy obciążyli podporę betonowymi płytami o masie 64 t i za pomocą precyzyjnych urządzeń mierzyli stopień jej osiadania. Próby wypadły pozytywnie - pierwszy pal spełnia założone w projekcie technicznym normy nośności dla tej konstrukcji - relacjonuje rzecznik MZDiK Dariusz Dębski.  Jak dodaje, w ten sam sposób zostaną jeszcze sprawdzone trzy kolejne podpory wiaduktu oraz dwie inne mniejsze, które będą podtrzymywały pochylnię dla pieszych. Nowy wiadukt na Młodzianowskiej umożliwi bezkolizyjne pokonanie linii kolejowej Warszawa - Kraków. Dotychczasowy przejazd kolejowy zostanie zlikwidowany, a w jego miejscu powstanie wiadukt o długości 190 m, szerokości 15 m i nośności 50 t. Jezdnia na wiadukcie będzie miała 7 m szerokości. W związku z budową węzła zmieni się geometria istniejących w pobliżu ulic, powstaną nowe odcinki dróg, przebudowana zostanie ponadto cała infrastruktura techniczną w rejonie obiektu. - Przy okazji wznoszenia wiaduktu zbudujemy około 380 m drogi po północno-zachodniej stronie linii kolejowej, czyli w kierunku ulicy Żakowickiej. W przyszłości droga ta zostanie włączona do trasy N-S i umożliwi połączenie z trzecim etapem obwodnicy południowej. Pod nowym wiaduktem w ciągu Młodzianowskiej powstanie natomiast rondo rozprowadzające ruch lokalny, w tym - do pobliskiej Strefy Łucznik - wyjaśnia Dębski. I wiadomość dla rowerzystów: w przyszłości powstanie tu ciąg pieszo-rowerowy, który połączy osiedla w południowej części miasta. Umożliwi on przejazd rowerem z Ustronia w kierunku zalewu na Borkach poprzez budowany właśnie węzeł na Młodzianowskiej oraz ulice Tartaczną, Sosnową i Suchą. (kat) Fot. MZDiK