Początek przebudowy Żółkiewskiego jeszcze w tym roku
Konsorcjum Przedsiębiorstwa Inżynieryjnego IMB Podbeskidzie ze Skoczowa
oraz Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych z Kielc złożyło ofertę
najtańszą - o wartości 43 mln 807 tys. zł. Najwięcej za wykonanie
zamówienia zażądała natomiast spółka Planeta z Warszawy - ponad 69 mln
477 tys. zł. - Czekamy obecnie na stanowiska pięciu kontroferentów.
Jeśli żadna z tych firm nie złoży odwołania od decyzji komisji
przetargowej, będziemy mogli podpisać umowę ze zwycięskim konsorcjum,
ustalić termin rozpoczęcia robót i przekazać wykonawcy teren pod
inwestycję - informuje rzecznik MZDiK Dariusz Dębski.
Jak już
pisaliśmy, wiadukt na Żółkiewskiego nad torami kolejowymi do Warszawy
ma prawie 20 lat. Jego budowę rozpoczęto w 1986 r., a zakończono dopiero
w połowie lat 90. minionego wieku. - Już podczas budowy obecnego
obiektu na Żółkiewskiego planowano, że obok niego powstanie bliźniacza
konstrukcja. Ówczesnym budowniczym udało się jednak postawić tylko
betonowe filary drugiej przeprawy, które nigdy nie zostały zabudowane.
Filary te nie nadają się już do wykorzystania, trzeba je rozebrać i
postawić nowe. To nie tylko wymóg techniczny, ale także praktyczny -
przebieg nowego wiaduktu uzgodniliśmy z PKP, jest on bowiem ściśle
powiązany z projektem modernizacji linii kolejowej numer 8 - przypomina
rzecznik.
Stojący obok betonowych filarów stary wiadukt również
zostanie wyburzony. W zamian wykonawca zbuduje w tym miejscu dwie nowe,
bliźniacze przeprawy. Dzięki temu ponadkilometrowy fragment ul.
Żółkiewskiego pomiędzy Zbrowskiego będzie miał po przebudowie dwie
jezdnie, po dwa pasy w każdym kierunku. W efekcie znacząco poprawi się
bezpieczeństwo ruchu na miejskim odcinku krajowej "dziewiątki".
Zamówienie
będzie realizowane w oparciu o program funkcjonalno-użytkowy, który
umożliwia zastosowanie systemu "zaprojektuj i wybuduj". Przewidywany
termin realizacji to lata 2014 - 2015.
(kat)
Fot.: MZDiK