Początek przebudowy Żółkiewskiego jeszcze w tym roku

24 marca 2014
Konsorcjum firm ze Skoczowa i Kielc wygrało przetarg na budowę nowych wiaduktów na Żółkiewskiego wraz z przebudową tej ulicy na odcinku od Zbrowskiego do starodroża Kozienickiej. Wspólną ofertę tych dwóch przedsiębiorstw MZDiK uznał za najkorzystniejszą.



 

Stare wiadukty będą rozebraneKonsorcjum Przedsiębiorstwa Inżynieryjnego IMB Podbeskidzie ze Skoczowa oraz Kieleckiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych z Kielc złożyło ofertę najtańszą - o wartości 43 mln 807 tys. zł. Najwięcej za wykonanie zamówienia zażądała natomiast spółka Planeta z Warszawy - ponad 69 mln 477 tys.  zł. - Czekamy obecnie na stanowiska pięciu kontroferentów. Jeśli żadna z tych firm nie złoży odwołania od decyzji komisji przetargowej, będziemy mogli podpisać umowę ze zwycięskim konsorcjum, ustalić termin rozpoczęcia robót i przekazać wykonawcy teren pod inwestycję - informuje rzecznik MZDiK Dariusz Dębski.

Jak już pisaliśmy, wiadukt na Żółkiewskiego nad torami kolejowymi do Warszawy ma prawie 20 lat. Jego budowę rozpoczęto w 1986 r., a zakończono dopiero w połowie lat 90. minionego wieku. - Już podczas budowy obecnego obiektu na Żółkiewskiego planowano, że obok niego powstanie bliźniacza konstrukcja. Ówczesnym budowniczym udało się jednak postawić tylko betonowe filary drugiej przeprawy, które nigdy nie zostały zabudowane. Filary te nie nadają się już do wykorzystania, trzeba je rozebrać i postawić nowe. To nie tylko wymóg techniczny, ale także praktyczny - przebieg nowego wiaduktu uzgodniliśmy z PKP, jest on bowiem ściśle powiązany z projektem modernizacji linii kolejowej numer 8 - przypomina rzecznik.

Stojący obok betonowych filarów stary wiadukt również zostanie wyburzony. W zamian wykonawca zbuduje w tym miejscu dwie nowe, bliźniacze przeprawy. Dzięki temu ponadkilometrowy fragment ul. Żółkiewskiego pomiędzy Zbrowskiego  będzie miał po przebudowie dwie jezdnie, po dwa pasy w każdym kierunku. W efekcie znacząco poprawi się bezpieczeństwo ruchu na miejskim odcinku krajowej "dziewiątki".

Zamówienie będzie realizowane w oparciu o program funkcjonalno-użytkowy, który umożliwia zastosowanie systemu "zaprojektuj i wybuduj". Przewidywany termin realizacji to lata 2014 - 2015.

 

(kat)

 

Fot.: MZDiK