Jeden przetarg wczoraj, drugi dzisiaj – tak przyspieszają prace przygotowawcze do modernizacji linii kolejowej nr 8 z Warszawy do Radomia. Dziś na dworcu kolejowym mówiła o nich minister infrastruktury i rozwoju Maria Wasiak.

Jak już pisaliśmy, pierwsze zamówienie dotyczy odcinka Czachówek Południowy - Warka, a drugie Warka - Radom. - Tym samym cały trasa pomiędzy Warszawą a Radomiem jest objęta albo toczącymi się pracami albo pracami polegającymi na wyłonieniu wykonawcy. I to jest dobry prognostyk - zapewniała minister. Jednocześnie przyznała, że linia do tej pory "miała pecha". - Zarówno do uwarunkowań wykonawców, jak i innych - mówiła oględnie Maria Wasiak. Zapewniała, że teraz projekt będzie realizowany "z twardo ustawionym harmonogramem".
Inwestor, PKP PLK spodziewają się rozstrzygniecie przetargu na roboty w połowie 2016 roku. - Przetarg prowadzimy w formule przetargu ograniczonego, co oznacza, że nie dopuszczamy do niego wszystkich zainteresowanych, ale doświadczonych wykonawców z poświadczonym zapleczem zarówno kadrowym, jak i doświadczeniem w realizacji skomplikowanych i kompleksowych inwestycji - wyjaśnia Marcin Mochocki, dyrektor d.s. inwestycji w PKP PLK.
Inwestycja będzie realizowana w formule "projektuj i buduj". - To znaczy, że pierwsze miesiące realizacji kontraktu będą poświęcone na sporządzenie dokumentacji i pozyskanie niezbędnych decyzji administracyjnych, w tym wykup działek. I to już jest czas na skrócenie potencjalnej budowy - zapewnia dyrektor Mochocki.
Budowa na trasie Warka - Radom będzie prowadzona przy całkowitym zamknięciu linii. - I to też daje duże możliwości do skrócenia czasu realizacji inwestycji, nawet do 15 miesięcy - mówi Mochocki. Cały odcinek z Warszawy do Radomia może być gotowy w drugiej połowie 2019 roku - jeśli firmy startujące w przetargu zadeklarują czas skrócenia prac (a takie mają być promowane), albo - jeśli takich warunków nie przyjmą - w 2020 roku.
Bożena Dobrzyńska
-