Można budować ekspresową „siódemkę” na południe od Warszawy. Jest decyzja wojewody
30 grudnia 2019
Wojewoda mazowiecki wydał dzisiaj, 30 grudnia, decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dla budowy fragmentu drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec. Decyzji nadano rygor natychmiastowej wykonalności. Inwestorem jest Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad.
Decyzja zatwierdzająca projekt budowlany i zezwalająca na budowę dotyczy części odcinka „B", od węzła „Lesznowola" (bez węzła) do węzła „Tarczyn Północ" (z węzłem) o długości 13,5 km.
Realizacja odcinka „B" obejmowała będzie budowę m.in.: dwóch jezdni drogi ekspresowej, węzłów drogowych, systemu odwodnienia drogi, oświetlenia drogi w rejonie węzłów drogowych i obiektach MOP oraz mostów i wiaduktów w miejscach skrzyżowań drogi ekspresowej z istniejącą siecią drogową, rzekami oraz ze szlakami migracji zwierząt.
Budowa południowego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S7 w kierunku Grójca, mierzącego w sumie 29,3 km podzielona został na trzy odcinki: „A" od węzła „Lotnisko" (bez węzła) do węzła „Lesznowola" (z węzłem) - długość odcinka około 6,6 km; „B" od węzła „Lesznowola" (bez węzła) do węzła „Tarczyn Północ" (z węzłem) – długość odcinka około 14,8 km; „C" od węzła „Tarczyn Północ" (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S-7 – długość odcinka ok. 7,9 km.
Przebieg projektowanej drogi ekspresowej S7 rozpoczyna się za węzłem „Lotnisko", zlokalizowanym w południowej części Warszawy, skąd droga początkowo biegnie na południe przecinając obszar gminy: Raszyn, Lesznowola, Piaseczno i Tarczyn. Swój przebieg droga ekspresowa S7 kończy się w gminie Grójec na początku istniejącej obwodnicy.
Początek zakresu budowy drogi ekspresowej S7 zlokalizowany jest tuż za węzłem „Lotnisko" na Południowej Obwodnicy Warszawy. Projektowana droga przebiega w nowym korytarzu, głównie po wschodniej stronie istniejącej drogi krajowej nr 7. Trasa posiada ograniczoną dostępność, która będzie realizowana przez sześć węzłów: „Zamienie", „Lesznowola", „Antoninów", „Złotokłos", „Tarczyn Północ" oraz „Tarczyn Południe", będący połączeniem z istniejącą drogą krajową nr 7. Uzupełnienie infrastruktury drogowej stanowi budowa dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych i Obwodu Utrzymania Drogi. Koniec budowy drogi ekspresowej S7 zlokalizowany jest w miejscu, gdzie następuje włączenie w istniejącą obwodnicę Grójca w ciągu drogi ekspresowej S7.
kat