Droga wojewódzka nr 747 pobiegnie nowym śladem. Połączy dwa województwa: mazowieckie i lubelskie
Rozpoczyna się budowa 30-kilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej nr 747, która pobiegnie nowym śladem i jest drugim etapem realizacji trasy do mostu na Wiśle, łączącym województwo mazowieckie i lubelskie. Tylko w tym roku samorząd województwa mazowieckiego przeznaczy na ten cel 100 mln zł.

Symboliczną łopatę pod budowę drogi wbili przedstawiciele samorządu województwa mazowieckiego (fot. UMWM Warszawa)
Budowa jest kontynuacją zrealizowanego już pierwszego etapu inwestycji od mostu w Solcu na Wiśle do drogi krajowej nr 79 w Lipsku. Obecnie roboty drogowe będą prowadzone na terenie gmin Lipsko, Sienno, Rzeczniów i Iłża na podstawie projektu opracowanego przez Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich. Długość trasy wynosi 29,6 km. Na potrzeby inwestycji zostało wykupionych 125,2 ha gruntów.
W większości po nowym śladzie
– Kontynuujemy rozpoczęte kilka lat temu prace na drodze, która ma ogromne znacznie dla poprawy jakości podróży i bezpieczeństwa kierowców, ale także społeczności gmin Sienno, Lipsko, Iłża oraz Rzeczniów – podkreślał wicemarszałek Rafał Rajkowski podczas symbolicznego wbicia łopaty pod budowę.
Droga będzie biegła w większości po nowym śladzie, jedynie około 5 km drogi będzie poprowadzone obecnym. Łącznie zostanie przebudowanych 19 skrzyżowań z drogami gminnymi i powiatowymi. Powstanie 29 obiektów inżynierskich, w tym wiadukt nad ul. Wójtowską i most nad rzeką Iłżanką w Iłży oraz most nad rzeką Krępianką w miejscowości Jawor Solecki (gm. Sienno). Powstaną także ronda w Pawliczce i przy ul. Staromiejskiej w Iłży, dzięki czemu zwiększy się bezpieczeństwo i płynność jazdy. Dodatkowo zostanie wybudowanych 26 nowych przepustów i przejść dla zwierząt.
Całkowity koszt zadania to 277 mln zł. 85 proc. inwestycji będzie finansowane przez samorząd województwa mazowieckiego w ramach środków unijnych z Funduszy Europejskich dla Polski Wschodniej 2012-2027.
Przetarg wygrał Strabag
Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich w Warszawie podpisał umowę z wykonawcą 18 stycznia. Wybrana została firma Strabag, która złożyła najkorzystniejszą ofertę. Planowany czas realizacji inwestycji to trzy lata.
– Jest to jedno z największych przedsięwzięć, jakie realizuje Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich. Wykonawcą inwestycji jest firma, z którą współpracujemy od wielu lat, dlatego mamy nadzieję, że prace przebiegną sprawnie i bez opóźnień, a kierowcy będą mogli swobodnie korzystać z nowego odcinka drogi. Może się wydawać, że trzy lata to długo, ale musimy uwzględnić sezony zimowe, w których prace są ograniczone do minimum – wyjaśnia Grzegorz Obłękowski, dyrektor Mazowieckiego Zarządu Dróg Wojewódzkich.
kat, bdb