Las rusztowań na budowie wiaduktu w ulicy Żeromskiego. Wszystko idzie zgodnie z planem (ZDJĘCIA)

27 marca 2024

Spektakularnie wygląda teraz budowa wiaduktu nad torami kolejowymi, łączącego ulice Żeromskiego i Lubelską. – Wkroczyła ona w bardzo widowiskowy etap – podkreśla MZDiK. Na odcinku w sąsiedztwie bloków wyrósł już prawdziwy las rusztowań, na których trwa obecnie montaż zbrojeń płyty południowej części tej przeprawy. Równolegle trwają również inne prace, w tym drogowe, po stronie Dzierzkowa.

 

fot. MZDiK Radom

 

- Trzeba przyznać, że inwestycja robi na tym etapie naprawdę niesamowite wrażenie. Aby móc przystąpić do tzw. deskowania, a następnie do montażu zbrojenia płyty południowego wiaduktu, pracownicy wykonawcy musieli postawić szpaler rusztowań. Zadanie to wymagało niezwykłej precyzji. Obecnie na pomoście trwają już prace zbrojeniowe. Postępują one coraz dalej w kierunku torów, począwszy od strony przyczółku tuż za ulicą Zbrowskiego - opisuje Dawid Puton, rzecznik MZDiK.

Dwa równoległe wiadukty

Przypomnijmy: nowa przeprawa nad torami będzie składała się z dwóch równoległych wiaduktów, podobnie jak jest to np. na ul. Żółkiewskiego czy na al. Wojska Polskiego. Roboty przy południowej jezdni są bardziej zaawansowane, ponieważ harmonogram przewiduje, że ma ona zostać otwarta nieco wcześniej niż druga część. Nie oznacza to bynajmniej, że po północnej stronie nic się nie dzieje. Stoją tam już masywne betonowe filary z oczepami, na których wkrótce rozpoczną się podobne prace konstrukcyjne. Ruch pociągów odbywa się bez zakłóceń.

Po stronie Dzierzkowa - tam, gdzie nie koliduje to bezpośrednio z robotami mostowymi - trwają już prace drogowe. W tym rejonie powstaje podbudowa przyszłych jezdni, w tym między innymi wlotu ulicy Średniej i jej nowego połączenia wzdłuż wiaduktu z ulicą Metalową. Ustawiane są również krawężniki oraz układane nowe chodniki i zjazdy do posesji.

Zgodnie z harmonogramem

- Inwestycja jest prowadzona zgodnie z przyjętym harmonogramem robót. Obecnie termin realizacji tego zadania nie jest zagrożony - podsumował przeprowadzoną ostatnio na budowie kontrolę zastępca dyrektora MZDiK Łukasz Kuna.

Całe zadanie pochłonie ponad 178,8 mln zł. Część finansowana z budżetu miasta (wiadukt) to koszt około 131 mln zł, natomiast część kolejowa (peron przystanku Radom Wschodni) to niemal 48 mln zł. Zakończenie inwestycji nastąpi latem 2025 roku, choć pierwszy z dwóch wiaduktów ma być otwarty nieco wcześniej.

Wykonawcą jest firma Trakcja z Warszawy.

kat, bdb
 

Zdjęcia: MZDiK Radom

Tags