Sześć firm chce budować obwodnicę Lipska. Ma powstać do połowy 2024 roku

13 sierpnia 2020

Sześć ofert wpłynęło w przetargu na zaprojektowanie i budowę 6,4-kilometrowej obwodnicy Lipska w ciągu DK79, która została ujęta w projekcie Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. Jak informuje GDDKiA wszystkie propozycje mieszczą się poniżej kosztorysu inwestorskiego.

  lipsko02   Najniższą ofertę na kwotę 87 mln 298 tys. 214 zł złożyło konsorcjum firm: Trakt (lider), Mostostal Kielce (partner). Budimiex oczekuje za wykonanie robót 109 mln 937 tys. 810 zł; konsorcjum firm: Fabe Polska (lider), „SP” Sine Midas Stroy oddział w Polsce (partner) - 145 mln 961 tys. 317 zł, Kobylarnia (lider), Mirbud (partner) - 96 mln 755 tys. 333 zł,  PBDiM Mińsk Maz. (lider), PRD Zwoleń (partner) - 99 mln 579 tys. 775 zł i Strabag - 114 mln 482 tys.12 zł. Budżet inwestora to 155 mln 625 tys. 114 zł. Zadaniem przyszłego wykonawcy będzie przygotowanie projektu budowlanego, uzyskanie niezbędnych decyzji oraz wybudowanie drogi. - Zakładamy, że umowa z wykonawcą, w przypadku braku odwołań, zostanie podpisana na początku 2021 roku. Wykonawca na realizację zadania będzie miał 35 miesięcy od daty jej zawarcia. Zakończenie wszystkich prac przewidywane jest w połowie 2024 roku - informuje rzeczniczka mazowieckiej GDDKiA w Warszawie Małgorzata Tarnowska. Trasa poprowadzona jest w układzie północ-południe, po zachodniej stronie miejscowości Lipsko. Początek obwodnicy planowany jest około 350 m na północ od skrzyżowania z drogą wojewódzką 754, koniec około 500 m od nowego przebiegu drogi wojewódzkiej nr 747. kat Fot. GDDKiA Warszawa
Tags