Reklama

Przebudowa Wojska Polskiego. Część wiaduktu nad torami rozebrana

25 listopada 2018

O tygodnia wiadukt nad torami w al. Wojska Polskiego jest zamknięty, bo wykonawca przebudowy drogi chce przyspieszyć z pracami. Zależy na tym także miastu, bo pojawiły się obawy, że gmina nie zdąży wykorzystać do końca grudnia 22 mln zł z ponad 93 mln zł przyznanej z budżetu państwa dotacji. A wtedy pieniądze przepadną.

  Screenshot_2018-11-25 - MZDiK Radom - www mzdik pl(1)   Na al. Wojska Polskiego nie ma już fragmentu wiaduktu. Roboty przy rozbiórce starej, zagrażającej bezpieczeństwu konstrukcji ruszyły niemal natychmiast po jej zamknięciu dla ruchu. Równocześnie mostowcy pracują obok przy budowie nowego obiektu (po wschodniej stronie dotychczasowego). Wszystkie prace postępują w tym rejonie bardzo szybko - zapewnia rzecznik MZDiK Dawid Puton. Na wiadukcie sfrezowano zatem już asfalt, zaczęło się także rozkuwanie belek oraz stopniowa rozbiórka obiektu. - To nie wszystko. Na wysokości ul. Beneta trwają przygotowania pod ułożenie pierwszych warstw konstrukcyjnych. Także za wiaduktem, po wschodniej stronie Wojska Polskiego, wykonawca przygotowuje się do wyłożenia stabilizacji oraz pierwszych warstw nasypu. Intensywne prace trwają ponadto w rejonie ronda Matki Bożej Fatimskiej, a także ulic: Szarej, Ogrodniczej, Odrodzenia i Lubelskiej oraz Potoku Północnego. Powstaje tam już nowa kanalizacja oraz usuwane są tzw. kolizje energetyczne. Przygotowywane jest również nowe oświetlenie uliczne - wymienia rzecznik. Jeszcze przed  rozpoczęciem inwestycji, miasto zapowiadało, że Wojska Polskiego nie będzie zamykana, a ruch na niej podczas trwania prac będzie odbywał się wahadłowo. Ten plan jednak zweryfikowały okoliczności: wiadukt zamknięto, aby przyspieszyć roboty. Jednocześnie wiceprezydent Konrad Frysztak informował, że gmina chce, aby wojewoda zgodził się, by do końca roku rozliczyć już wykonane prace budowlane wraz z zakupem materiałów potrzebnych do wykonania robót zaplanowanych na początek przyszłego roku. Wojewoda twierdził, że jest to niemożliwe, ponieważ zakupu materiałów nie można wliczyć do tzw, kosztów kwalifikowanych inwestycji. Rozmowy trwają. Wykonawcą inwestycji drogowej jest konsorcjum firm Budromost-Starachowice oraz Mosty-Łódź. Roboty przy przebudowie Wojska Polskiego, Zwolińskiego, ronda Popiełuszki ("kozienickiego") i fragmentu Żółkiewskiego od ronda Popiełuszki do wiaduktu przy Holszańskiej (dawniej Rodziny Ziętalów) podzielono na etapy. Całość ma się zakończyć do czerwca 2020 roku. kat, bdb Fot. MZDiK  
Tags