Można już jeździć wiaduktem w ulicy Młodzianowskiej. Budowa całego węzła trwała od 2014 roku. – Inwestycja zakończyła się w terminie, czyli przed 15 listopada. Ostatnie dni były poświęcone na odbiory techniczne. Teraz zostało już zdjęte dotychczasowe oznakowanie zakazujące wjazdu i wiadukt został otwarty dla ruchu kołowego – mówi wiceprezydent Konrad Frysztak.

Kierowcy, od północy z wtorku na środę (z 29 na 30 listopada), mogą korzystać z nowo wybudowanego traktu. Ulica Młodzianowska została częściowo przebudowana w istniejącym śladzie, a częściowo wybudowana od podstaw na odcinku od skrzyżowania z ulicą Gdyńską do węzła na południowej obwodnicy Radomia. Dodatkowo wcześniej powstało także kilkusetmetrowe połączenie z ulicą Godowską. Nowa trasa ma połączenia z ulicami Armii Ludowej, Gajową, Lipską i Cisową, Jana Pawła II, Czarną, Tartaczną, nowym przedłużeniem Żakowickiej i Biznesową.
Najważniejszym elementem nowej trasy jest wiadukt nad linią kolejową, który zastąpił funkcjonujący tam wcześniej strzeżony przejazd kolejowy. - To inwestycja, która ułatwia dojazd m.in. na Ustronie, Młodzianów czy Prędocinek. Teraz te dzielnice są już dużo bliżej śródmieścia - podkreśla wiceprezydent.
Wzdłuż całej nowej jezdni powstały chodniki i drogi dla rowerów, a na samym wiadukcie ciąg pieszo-rowerowy. Ulicę oświetlają lampy LED-owe. Zainstalowane zostały też ekrany dźwiękochłonne i pojawiły się nowe nasadzenia. Wykonawca wymienił również nawierzchnię kilku odcinków pobliskich ulic, m.in Czarnej, PCK, Torowej, Godowskiej, a ostatnio również Wyścigowej i Armii Ludowej.
Przedłużenie ulicy Młodzianowskiej i wiadukt nad linią kolejową numer 8 budowało konsorcjum firm Budromost-Starachowice z Wąchocka i Mosty-Łódź z Łodzi. Wartość prac, według umowy, to 61 milionów 598 tysięcy 805 złotych. Dofinasowanie z budżetu państwa wyniosło około 26 milionów złotych.
kat