Możemy już jechać kolejnym odcinkiem ekspresowej siódemki do Warszawy (ZDJĘCIA, WIDEO)

31 sierpnia 2022

Fragment ekspresowej „siódemki” – południowego wylotu z Warszawy w kierunku Radomia – udostępniony dla ruchu. Obecnie umożliwia on jedynie dojazd do okolicznych miejscowości, a swoją podstawową funkcjonalność tzw. przepustowości tranzytowej osiągnie jeszcze w tym roku, a po zakończeniu kolejnego odcinka, Lesznowola – Tarczyn Północ, połączy się z istniejącą już S7 w kierunku Radomia i Krakowa.

 

 

 

Fot., wideo: GDDKiA Warszawa

 

Drugi z trzech odcinków

Jak wyjaśnia Małgorzata Tarnowska z warszawskiego oddziału GDDiA to przedłużenie drogi ekspresowej S79 oddanej do ruchu w 2013 r. wraz z kolejnym odcinkiem S2 Południowej Obwodnicy Warszawy (S2 POW). Wyprowadza ruch ze stolicy na południe od węzła Warszawa Lotnisko na skrzyżowaniu z S2 POW. Odcinek od węzła Warszawa Lotnisko do węzła Lesznowola o długości 6,6 km to dwujezdniowa trasa z trzema pasami ruchu.  

Wybudowano dwa węzły drogowe: Zamienie i Lesznowola, dziewięć wiaduktów, kładkę pieszo-rowerową, dwa przejścia dla małych i średnich zwierząt oraz urządzenia ochrony środowiska i bezpieczeństwa ruchu drogowego. 

Realizację 29 km południowego wylotu S7 z Warszawy do Grójca, podzielono na trzy odcinki. - Z dwóch skrajnych kierowcy już korzystają. Do czasu zapewnienia przejezdności na środkowym z nich, wyjazd w kierunku Krakowa będzie prowadził, tak jak dotychczas, przez S8 do Janek i dalej przez DK7 do węzła Tarczyn Północ na S7 - objaśnia GDKiA.  

Roboty jeszcze trwają

Dopuszczenie do ruchu na trasie głównej nie oznacza jeszcze zakończenia wszystkich prac na tym odcinku.  - Pomiędzy węzłami Lesznowola i Tarczyn Północ, na trasie głównej układane są kolejne warstwy konstrukcji drogi oraz nawierzchnia bitumiczna. Na drogach lokalnych i serwisowych wykonawca prowadzi roboty ziemne. W zakresie obiektów mostowych wykonywana jest ich konstrukcja (m.in. płyta pomostowa, fundamentowa, skrzydła) kapy chodnikowe, wykonywane są pale niezbędne do budowy ekranów akustycznych. Ponadto realizowana jest kanalizacja deszczowa, melioracja, zbiorniki retencyjne. W toku jest przebudowa i budowa urządzeń podziemnych - wymienia Tarnowska. 

Zapewnienie przejezdności ciągu głównego przewidziane jest jesienią, natomiast zakończenie wszystkich prac w I kwartale 2024 r.  Jednak w procedowaniu są - informuje GDDKiA - roszczenia wykonawcy, w których oczekuje on wydłużenia czasu na ukończenie lub dodatkowych środków finansowych. Termin może zostać przesunięty w sytuacji, gdy wykonawca uzasadni, że w czasie realizacji nastąpiły okoliczności, na które nie miał wpływu, a uniemożliwiły prowadzenie robót. 

kat, bdb

Tags