Budowa wiaduktu w ul. Żeromskiego. Firma Trakt przygotowuje się do wykonania przystanku Radom Wschód

14 maja 2024

Rozpoczęła się budowa przystanku Radom Wschodni w ciągu ul. Żeromskiego i Lubelskiej tuż pod powstającym niemal równocześnie wiaduktem. Zaplanowano tutaj peron wyspowy oraz zarówno schody stałe, jak i ruchome, oraz windy. Umowa z wykonawcą prac – firmą Trakt z Warszawy – przewiduje, że infrastruktura będzie gotowa w drugim kwartale 2025 r.

 

fot. PKP PLK

 

"W pierwszej kolejności usuwana jest stara kanalizacja deszczowa, budowane odwodnienie peronu, a następnie przejdziemy do części "widocznych", czyli fundamentów oraz ścianek peronowych" - czytamy na profilu PKP PLK w mediach społecznościowych.

- Kolejno planowane jest wybudowanie podpór w międzytorzu, na których oparta będzie przyszła konstrukcja nowego wiaduktu - informował w końcu listopada ubiegłego roku Karol Jakubowski, rzecznik PKP PLK. Wyjaśniał, że na przystanku Radom Wschodni przewidziano peron wyspowy dostosowany do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się oraz pasażerów z ciężkimi bagażami, korzystających z lotniska. Dostęp z peronu na wiadukt drogowy będzie możliwy zarówno poprzez schody stałe, ruchome, jak również windy.

Nowy obiekt dla wygody pasażerów będzie wyposażony w wiaty, ławki i poręcze do odpoczynku na stojąco. Poruszanie się ułatwią czytelne oznakowania, elektroniczne wyświetlacze i gabloty z rozkładem jazdy, tablice informacyjne. Przy wejściach do peronów będą ustawione stojaki na rowery. Będzie LED-owe oświetlenie, nagłośnienie i monitoring. Dla osób niewidomych i niedowidzących będą ścieżki naprowadzające na powierzchni peronu.

Budowa przystanku Radom Wschodni kosztować będzie PKP PLK 39 mln zł. Z kolei miasto finansuje część drogową inwestycji (wiadukt), na co wyda około 131 mln zł. Znaczną część tej kwoty - 75 mln zł - gmina pozyskała z Funduszu Polski Ład.

Planowane zakończenie budowy peronu przy wiadukcie w ul. Żeromskiego to II kwartał 2025 r.

bdb, kat

Tags